Jag tror jag har rätt i detta.

En vuxen kvinna i ett normalt förhållande - med eller utan barn - skulle antagligen kräva så mycket i betalt för att prostituera sig, att hon inte skulle ha några kunder.
Med det menar jag att prostituerade alltid säljer sig för mindre än de är värda, de tvingas kompromissa med sitt människovärde.

Alltså är, i förlängningen, prostitution alltid fråga om exploatering av de svaga och förtryckta i samhällets botten.
För det är endast de som är villiga/tvingade att pruta på sitt egenvärde.

Kommentarer
Postat av: detvaintejagdetvasossarna

Och om hon inte har ett förhållande?
Jag tror att du har fel.

2007-07-14 @ 01:05:43
URL: http://detvaintejagdetvasossarna.blogg.se
Postat av: Niclas

Min tro är att du helst ger bort dina knull till personer som du tycker har gjort sig förtjänt av det.
Visst kan du ångra dig efter, men jag tror inte du har någon lust att sälja dig för 500kr knullet.
Jag vet att alla är olika, och att du inte är en måttstock, men är inte människovärdet lika?
Dessutom hörde jag om en undersökning som visade att över 90% av alla prostituerade någon gång hade blivit utsatta för ett sexuellt övergrepp. Det får mig att tro att de kvinnor som nyktert väljer prostitution, har en nedvärderande syn på sin egen sexualitet.

2007-07-14 @ 09:58:07
URL: http://aftonlandet.blogg.se/?c=1181571397
Postat av: detvaintejagdetvasossarna

"Dessutom hörde jag om en undersökning som visade att över 90% av alla prostituerade någon gång hade blivit utsatta för ett sexuellt övergrepp. Det får mig att tro att de kvinnor som nyktert väljer prostitution, har en nedvärderande syn på sin egen sexualitet."
Du tänker på en slags prostitution nu, den som sker på gatorna. Siffrorna skule bli världigt annorlunda om man även räknat med de tjejer som får betalt för att förs sitta still på en middag, och sen knulla en natt. I de fina salarna. All prostitution urförs inte av vilsna själar som knullar för att ha råd med heroin. Det FINNS kvinnor som helt kan skilja på sex de säljer och sex de har med någon de tycker om, och som inte alls far illa av det. Tvärtom, de kan njuta av att leva lyxliv eftersom det är vad de finner lyckan i. Det är lite tröttsamt att folk alltid ska ta för givet att alla horor är olyckliga, för det är verkligen inte sant.

2007-07-14 @ 13:12:07
URL: http://detvaintejagdetvasossarna.blogg.se
Postat av: Niclas

Jo, men jag tror att den lyckliga horan är en lika stor myt.
Och samhällets botten finns på alla nivåer.

2007-07-14 @ 13:23:54
URL: http://aftonlandet.blogg.se/?c=1181571397

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0