Blast from the past

T skickar över en massa kommunistiska kampsånger.
Kampsånger som jag kunde utantill i min naiva kommunistiska ungdom.

Nu är det lite kul och nostalgiskt, men kasst.

Hur kunde man tro på texter som i Knutna Nävars "Hallå där bonde".
Hur kunde man på allvar lyssna på en grupp som skrev hyllningssånger till Stalin.
Knutna nävar gjorde det.
Men sen så tillhörde de ju KFML(r) också.
KFML(r) står för, "det Kommunistiska Förbundet Marxist-Leninisterna (revolutionärerna).
Det sägs att SÄPO startade KFML(r) i slutet av 60-talet för att ringa in de värsta knäppgökarna på vänsterflanken.

Tacka vet jag Gudibrallan, de hade åtminstone humor.

Kommentarer
Postat av: thobias

äh, du är bara oggig över mona salins högerfintar, kom igen kamrat.upp till kamp!

2007-07-14 @ 15:16:27
Postat av: Niclas

nä! jag har blivit kapitalist.
Anders Borg är min nya idol.

2007-07-14 @ 15:25:00
URL: http://aftonlandet.blogg.se/?c=1181571397

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0