Varför vill inte män runt trettio bli vuxna?

Hur många filmer om just detta finns det inte. Mannen med det perfekta livet, den perfekta flickvännen, jobbet - allt är så perfekt att han känner sig instängd.
Så instängd att han måste sabba allt.
Sen handlar resten av filmen om hur han försöker laga det han har haft sönder.

Såg en ny sådan film igår, eller rättare sagt, orkade inte se klart en sådan film igår. "The Last Kiss" med Zack Braff från "Scrubs" om ni vill veta vilken. Allt var utstakat efter den första kvarten, och efter 40-45 minuter var den redan uttjatad så jag stängde av. La mig och läste istället.

En ganska bra bok. Snart utläst dock.
"Godmorgon midnatt" av Reginald Hill. En typisk brittisk deckare som visserligen är lite sexistisk men ändå inte helt dammig.

Apropå brittiskt så tipsade Markus Larsson i aftonbladet om en ny brittisk soultjej (har glömt hennes namn), som tydligen ska förpassa Joss Stone och Amy Winehouse till historieböckernas fotnötter. Jag vet inte vad ni tycker men jag har åtminstone alltid tyckt att det är där de hör hemma. Joss Stone är för präktig och Amy är för släpig, för tillgjord, för mycket. På det hela taget anser jag inte, varken Joss eller Amy vara viktigare än Jessica Simpson.

Nu ska jag läsa ut boken sen lär jag väl bli så uttråkad att jag ser klart på filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0