Testosteron

Jag undrar var all sex har tagit vägen. Vart alla knull, bröstvårtor och kukar är.
Varför?
Jag tittar på andra säsongen av "Rome" och första säsongen var full av ovanstående detaljer. Tanken slår mig att kanske har producenterna tvingats censurera för att kunna finansiera. Jag undrar samtidigt som jag slängs in i en orgie. Tillsynes hundratals bröstvårtor som greppas av händer, kvinnor som slingrar, åmar sig kring varandra. Alla slavinnor. Runt gropen ligger de förnäma och röker opium och hampa.
Jag känner igen mig igen.
Dekadensen.
Inga kukar syns dock, så kanske har finansiärerna haft lite att säga till om.

Andra säsongen är inte lika blixtrande som den första men det är fortfarande ett briljant kammarspel av norenska mått. Inte heller sprutar det lika mycket testosteron om den. Kanske beror det på att hingsarna som första säsongen kretsade kring, och som alla blev mördade, nu har bytts ut mot unghästar.

Har bara sett ett par av Norens pjäser men jag förstår ändå storheten i hans arbete. Såg faktiskt hans pjäs "3:1" på plats. Sex timmar av misär, sex timmar av utanförskap och missbruk, sex timmar av tragedi och lite komik, sex timmar på en träbänk.
Men det mest minnesvärda från kvällen med "3:1" skedde innan pjäsen inne på MacDonalds på Östermalmstorg. Står i kön när jag vänder mig om och ser Carl Bildt sitta med sina barn vid ett av fönsterborden. När jag sen har fått vad jag beställde så ser jag hur han och barnen rester sig upp och går. Snabbt som attan pinnar jag dit och sätter mig på samma stol som Calle Bildt just suttit på.
Min bästa "jag mötte Lassie" historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0