Mitt 90-tal.

När jag gick hem ifrån jobbet idag så började jag tänka på vilken som egentligen var 90-talets bästa skiva. Det är inte första gången. Problemet är att jag inte kan bestämma mig.
Jag lämnar jobbet övertygad om att det måste vara PJ Harveys "To bring you my love", väl hemma så har The Breeders "Last spash" tagit över initiativet.

"Canonball" dödade mitt hårdrocks jag.

En dag i slutet av nian hemma hos G. Thobias är redan där när jag kommer. - jag tror han sitter på golvet nedanför G:s stereo (kommer ni ihåg sådana?) och spelar hans senaste skivköp. Jag tycker nog det låter segt och ointressant, eller ärligt talat så vet inte ens om jag hörde vad de lyssnade på innan jag vräkte ur mig:
- Ähh, sätt på Metallica istället.

En sak kom jag fram till under vandringen hem. Den bästa triphopskivan under 90-talet var "Dummy" av Portishead.
Bästa triphoplåten? Everything but the girl - "Missing"

På mitt databord så ligger en använd prilla och jag snusar inte.

Vad G och Thobias lyssnade på?
De lyssnade på Led Zeppelin.

Släpptes det bra svensk musik under 90-talet?

Kommentarer
Postat av: tobbe

gillade inte du gadd, du ve,t do u believe in gadd?
haha

skämtosidå, så tycker jag om skarven 80/90tal. thåström, niclas strömstedt och uggla, tre ikoner lixom

2008-01-09 @ 04:19:10
Postat av: Niclas

Öhh, du då föredrar jag nog Gadd. ;)

2008-01-09 @ 17:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0