Det är så mycket jag borde göra.

Men istället lyssnar jag på Kraftverk och drömmer mig tillbaka till mellanstadiet. Jag köpte "Elektic Cafe" under sommarlovet mellan femman och sexan. Vi var på Öland den sommaren. Det var vi alla somrar som barn, utom ett år då vi var på Gotland. Just den här sommaren hade familjen hyrt rum av en bonde. Vi bodde på övervåningen vill jag minnas.
När vi kom fram dit så var jag och storasystern bara tvungna att bada. Det var ju semester då måste man bada, varje dag. Det var väl tio grader och regn i luften, och inte varmare i havet, men bada skulle vi.
Gissa om vi frös sen.
Kommer ihåg att jag och mellansystern lekte med bondens barn, två döttrar i  våran ålder. Jag blev kär i den äldsta av dem, men det var den yngsta som ville behålla kontakten efter att vi åkt. Men hon dög ju inte åt mig.

Det är lite udda att minnas sina barndomsförälskelser. Man minns inte helt hur de såg ut, men man minns dem som barn och samtidigt så minns man sina egna känslor.

Ja jag lyssnade på Kraftverk i mellanstadiet.

Nu ringde lillasystern och jagade på mig, så nu måste jag göra allt som jag måste göra.
Men jag vill inte. Jo, men inte nu - snart.
Hon var väl knappt pottränad den där sommaren på Öland.

"Varför göra idag vad du kan göra imorgon", det är mitt valspråk.

Låttips: Kraftverk - "Musique non stop"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0