Tillbaka

är jag från semestern. Tre hela dagar blev det. Wohoo

Undrar varför feminismen är så jobbig för många?

Satt och diskuterade inne på grönan i lördags och av någon anledning så kom vi in på bögporr. Vi kom fram till att det inte är äckligt, bara ointressant. På samma sätt som blowjobs är ointressanta när det gäller "vanlig" porr. Det är tjejens njutning - spelad eller äkta - som räknas.

Fast samtidigt förstår jag att folk ryggar tillbaka när förslag om könsneutral uppfostran förs fram, som att uppfostra pojkar till flickor och vise versa. Eller när alla män utpekas som talibaner. Vi människor tycker om att vi är olika och väldigt många är stolta över att vara man resp. kvinna. Jag är en av dessa.
Jag kan fortfarande minnas känslan när jag beskrev mig själv som man för första gången.
Jag är en man. Inte en kille, utan en man.
Jag hade blivit vuxen.

Men den värsta feminismen är ändå den som säger att män är djur. Dogifieringen av oss män. Som säger att vi män behöver en kvinna som håller oss i koppel, för annars så tappar vi alla våra civiliserade maner och startar krig eller våldtar hur som helst. 

Jag är inget helgon, jag har betett mig som ett svin jag också. Men ibland gör jag mig själv stolt.

Jag var på en fest för ett par år sedan och jag börjar prata med en av tjejerna där. Jag känner att det finns något där men samtidigt ser hon väl ung ut. Så jag frågar en kompis om hur gammal hon är, och han svarar att hon är runt tjugo. Fan vad bra tänker jag och fortsätter gå på, för nu är kåtknappen påslagen.
Men någonting stämmer inte. Jag vet inte vad det är som får mig att till slut fråga henne om hennes ålder, men jag gör det.
Hon är 16 visar det sig.
Jag är 30.
Kåtknappen av.

Ibland kan jag ångra mig men jag är man. Jag kan inte ha sex med barn.
Så visst kan vi män kontrollera oss själva, om vi vill. Men det är som att vi uppfostras till att inte behöva det.

Feminismen borde handla om att män och kvinnor är lika viktiga, men idag handlar den enbart om att män är dåliga. Och innan vi kan lagstifta om individuell föräldrarförsäkring så måste löneskillnaderna utjämnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0