Jag - ett orakel

Har spenderat eftermiddagen/kvällen med lillasystern.
Vi spelade minigolf, jag vann. (woho)
Sen lagade vi mat och slötittade på TV.

Hon tror att jag är synsk. Hon har alltid gjort det.
När vi tittar på TV eller film så frågar hon alltid:
Vem är det? Vad händer nu? etc.
Hon är 23år nu och det har väl avtagit lite, men fortfarande samma visa.

Som idag när vi tittar på Gilmore Girls - en serie hon följer, inte jag - så duggar frågorna, trots att jag upplyser henne om att jag inte följer serien i fråga.
Det låter kanske som att jag klagar, men det gör jag inte.
Jag njuter lite av det faktiskt.
Det är lite jobbigt för stunden, men i längden kan jag inte annat än att le.
Jag är ju hennes orakel.

PS: Mitt stavningsprogram vill ersätta orakel med prägel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0