I wish upon a star

Jag önskar jag var artist.
Jag önskar jag var den som komponerade Dinosaur Jr´s "Your not alone".
Jag önskar att det var jag som skrev texten till Springsteen´s "Badlands".
Att det var jag som spelade bas i The Clash eller med Van the Man i "The way young lovers do".
Jag önskar att det är jag som spelar gitarr i Popsicel´s "Third opinion".
Att det är jag som sjunger i Modest Mouse.
Men mest känner jag mig som den vilsna killen i John Lennon dokumentären.

För inte så länge sedan så hörde jag på radio om så kallade "frikort". Jag frågade men arbetskollega vem hon skulle välja. Hon valde Andy Garcia.
Jag valde Christina Aguelera och ljög.
Ljög framför allt för mig själv. För den jag skulle vilja plasera i topp på mitt frikort är PJ Harvey.
Men PJ Harvey är så avlägsen, så upphöjd att inte ens i min vildaste fantasi kan jag få till det med henne.
Med Christina kan jag få till det dock.

Funderar på om jag ska börja tillverka topp fem listor här.
Sådana där High Fidelity listor.Så jag gör en nu:

My back pages - Bob Dylan
Born to run - Bruce Springsteen
Let´s get it on - Marvin Gaye
The chain - Fleetwood Mac
Tomorrow is today - Marit Bergman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0