En fladdermus på kroken.

Kommer fram
Glömd medicin, hem igen.
Tillbaka dit.
ÖL
Sill, nubbe och färsk potatis
Sträcka på benen vågrätt
Upp igen, fiska.
Drag i träd, drag i botten, drag i pytteliten abborre.
Drag i 2(!)kg regnbåge.
Rop på hjälp, för jag har ingen aning om hur jag ska få upp detta sjömonster.

Skryt och foto
Whiskey och en liten till (whiskey alltså)
Ta ur fisken (bläääääää)
Fladdermöss flyger över dammen
Vak i dammen = fisk i dammen.
Pappa:
- Niclas, hämta kastspöt.
Fiskspö hämtat, drag på.
En fladdermus på kroken

Dropp, dropp...eller rättare sagt ett jävla smatter.
Smatter på husvagnstak,
smatter på förtältstak.
Smatter, smatter, smatter.
Är våt in i benmärgen.
Inget napp, ingen fisk.

Inget regn, många mygg.
Grillad fisk och nubbe.
Fiskelyckan över, men mer nubbe och mer mygg.
Nattfiske och mygg, mygg, mygg...
HELVETESJÄVLASKITMYGG!
Nu går jag och lägger mig.

Idag sol
Sol och moln
Båten i och nu ska vi åka båt.
Fittig båt kantrar.
Hem ljuva hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0