Barndomsminne

Det är i början av 80-talet. Jag och min lossaspappa tittar på fotboll.
Hammarby - IFK Göteborg
Min lossaspappa håller på Hammarby, och jag inleder min kärlek till "änglarna".
Om det var för att djävlas med min lossaspappa, eller för att det helt enkelt var roligare att hålla på det vinnande laget kommer jag inte ihåg.
Men jag vill så gärna tro på det förstnämnda.
Några dagar senare frågar jag pappa vilka han håller på, och han svarar IFK Göteborg.
Jag säger att det gör jag också.
Jag hade valt rätt.

Nu ligger mina änglar i brygga, och även om min kärlek har avtagit med åren så smärtat det lite.
Simon Bank skriver här om gårdagens domar, och även om jag inte gillar det så har han en poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0