Att leva är ju också ett sätt att fördriva tiden.

Blev väckt av min chef i morse.
Hon hade glömt att jag har semester.
Men jag ordnade med fast anställning.
Det känns tryggt.

Fikade med far på nya kondis.
Mozzarella fungerar inte kall på macka.
Den ska var smält på pizza.
Köpte dammsugarpåsar som inte passar min dammsugare.

Läser om sexualundervisning.
Den är dålig säger Åsa.
Jag undrar om den finns.
Åsa tror att om sexualundervisningen blev bättre skulle antalet tonårsaborter minska.
Jag skulle kunna säga att det är ett ämne jag inte bryr mig om, så det säger jag.

Så här ser mitt liv ut.
Andra väljer att leva.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi tar för givet att det här med sexualundervisningen fungerar, men det blir mer och mer kunskapsluckor?, säger Kristina Gimzell, professor och överläkare på Karolinska institutet och sjukhuset.
Är detta mumma för abortmotståndarna? ?Unga gör fler och fler aborter, alltså borde vi sänka abortgränsen och tvinga på flickorna rådgivande samtal?, hör jag redan abortmotståndarna viska i mitt huvud.
Nej. Strängare abortlagar är inget alternativ. Valet står inte mellan fri abort och inga aborter alls. Valet står mellan fria, säkra aborter och illegala, osäkra. Förbjudna aborter skulle hota tonårsflickors liv och hälsa. Så är det i länder med hårda abortlagar.

2007-06-27 @ 00:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0