Om att vara kontraproduktiv.

Jag var nere i polen för ett par månader sen och lärde polskor mitt jobb.
Så nu är jag inte nödvändig längre.
Jag kommer att jobba över sommaren, men sen är det slut.
Så är det när man är "konsult" från ett bemanningsföretag.

Kommunikationen däremot.
Den kommer att bli ett minne för livet.
Vi förstod inte ett ord av varandra.
Men ändå fungerade det.
Jag har aldrig tidigare, och kommer aldrig igen, peka så mycket som jag gjorde den veckan.
Och en av polskorna talade med mig oavbrutet.
På polska!
En underbar upplevelse.

Eller ta A på jobbet.
Som under lunchen idag kläcker ur sig:
"Tjatter, bara tjatter. Det är som vanligt när man är med kärringar".
Det var bara det att kärringarna den här gången bestod av en 17-åring, en 18-åring och en 20-åring.
Tre unga, snygga tjejer som han egentligen försökte impa på.
De blev inte så glada över att bli kallade kärringar.
"Vadå kärring? Det är väl inte direkt så att vi är 32 än?" svarade 20-åringen.
A är 32 år.
Han blev tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0