Karbonpapper - me like.

Pop Levi - The return to form black magick party

Skaffade denna skiva i våras. Gillade den inte.
Det var för mycket plagiat. Hade läst att den var nyskapande, men det visade sig vara den värsta rip off jag hört.
De hade helt enkelt lagt ett karbonpapper över 60- 70-tals grupper som The Who, SteppenWolf och kanske framför allt Mark Bolan and T.Rex.

Så skivan fick samla damm.

Jag vet inte vad som hänt, men när jag nu på förmiddagen pockar fram den så älskar jag skiten.
PL har nu ett groove, ett tunggung som går rakt igenom och rör vid min själ.
Kopian lever upp till originalet.
"Mornin´ Light", skulle inte ha gjort bort sig på någon av Led Zeppelins fyra första, för att nämna någon.
Helt otroligt.
Kanske är det så, att bra musik alltid är bra musik, oavsett hur mycket karbonpapper som har används.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0